This test scene (compressed in 7-zip format) is used to benchmark Poser 7, which now supports multithreading. However, only the render phase is multithreaded, not the preparation phase (computing shadow maps, adding objects, etc.) which can take a significant part of the total time. If the preparation phase is as long as the render phase, the gain will be minimal.
The multithreading algorithm used by Poser 7 is rather primitive. It simply divides the image to render in as many parts as there are render threads (2 cores = a top image part & a bottom image part). So if all the difficult part to render is at the bottom of the image, the first core will be idle. The more cores there are, the less efficient this system is.
Note : Poser 7 is still a 32-bit application, limited to a 2 GB address space, even when running on a 64-bit OS.
Note : the number of threads must be entered manually.
Cette scène de test (compressée en format 7-zip) est utilisée pour tester Poser 7, qui supporte désormais le multithreading. Cependant, seule la phase de rendu est multithreadée, pas celle de préparation (calcul des ombres, ajout d'objets, etc.), qui peut prendre une bonne partie du temps total. Si le temps de préparation est aussi long que le temps de rendu, le gain sera faible.
L'algorithme de multitraitement utilisé par Poser 7 est assez primitif. Il divise simplement l'image à calculer en autant de parties que de threads de rendu (2 cores = partie haute & partie basse de l'image). Donc, si le gros de la scène se trouve dans la partie basse, le premier core sera quasiment inutilisé. Plus il y a de cores, moins le système est efficace.
Poser 7 reste une application 32-bits, limitée à un adressage RAM de 2 Go, y compris sur un OS 64 bits.
Note :le nombre de threads doit être saisi manuellement.
- Load Poser 7
- Load P7B.PZ3
- Adjust number of threads (ctrl+K)
- Hit render and start chrono
- Stop chrono (at render box exit).